Accréditations et rankings

 

Equis

European Quality Improvement System est un label européen décerné aux établissements d’enseignement supérieur de management dans le monde qui sont ainsi distingués pour la qualité de leur enseignement, de leur pédagogie, de leur innovation, de leur recherche et de leur relation avec le monde de l'entreprise. Ce système international d’audit stratégique et d’accréditation européen est mis en place par l’EFMD - Fondation Européenne pour le Développement du Management - selon des critères internationaux. À ce jour, 147 écoles dans le monde possèdent cette accréditation, réparties dans une quarantaine de pays.

Depuis 2006, La LSM est accréditée EQUIS. Cette distinction augmente la reconnaissance, la réputation et la visibilité de l'école.

cems logo

CEMS – the Global Alliance in Management Education – has been ranked number 8 out of 121 schools globally, in the QS Masters in Management rankings 2018.

Our CEMS Masters in International Management programme (MIM) was ranked 9th in the Master in Management Rankings by The Economist (2017).

Our CEMS Masters in International Management programme (MIM) was ranked 4th in 2015, by Financial Times (number 3 in 2012 and number 1 in 2009).
The most international Master’s in Management in the world, taken by the largest cohort.

PRME

The Principles for Responsible Management Education (PRME) is a United Nations Global Compact supported initiative with the mission to inspire and champion responsible management education, research and thought leadership globally. Higher Education Institutions (HEIs) become signatory to the Six Principles of PRME, which are inspired by internationally accepted values and provide an engagement structure for academic institutions to advance social responsibility through the incorporation of universal values into curricula and research. PRME seeks to establish a process of continuous improvement among institutions of management education in order to develop a new generation of business leaders capable of managing the complex challenges faced by business and society in the 21st century.

-> LSM's 2016 Report for PRME

Financial Times

Le Financial Times Business School Rankings a classé le programme de Master en Ingénieur de gestion de la Louvain School of Management - Site LLN comme N°1 en Belgique francophone et classe la LSM au niveau mondial au 41e rang en 2016 .

Eduniversal

CPME

La LSM est dans le classement des 50 meilleures Business Schools mondiales1ère en Belgique, en 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 et 2017.

Les résultats 2016-2017 pour les programmes organisés à la Louvain School of Management :

  • La Formation inter-disciplinaire en création d'entreprise (CPME) se classe à la 4ème place dans le classement mondial (et première belge) dans la catégorie "master in entrepreneurship" ;
  • Le programme International Management se classe en 8ème position en Europe de l’Ouest dans la catégorie "International Management " ;
  • International Executive MBA (IEMBA) grimpe à la 21ème place en Europe de l'Ouest (et premier belge) dans la catégorie "executive and part-time MBA" ;
  • Le Master en Sciences de Gestion (GEST2M) arrive en 7ème place en Europe de l'Ouest (et premier belge) dans la catégorie "general management".

 

CFA

Le CFA Institute délivre la certification de Chartered Financial Analyst® (CFA®), un des titres de référence mondialement reconnu dans le domaine de la finance. L’objectif du CFA Institute est de développer l’excellence professionnelle et le comportement éthique dans la communauté financière.

PIM

LSM is part of PIM (Partnership in International Management.) PIM is a consortium of leading international business schools, founded in 1973. Each member institution represents the highest degree of excellence in the fields of business administration and management, demonstrates leadership in their geographic region and delivers an MBA or a graduate-equivalent degree in management. PIM facilitates the development of international cooperation among members, fostering the development of joint programs, students and faculty exchange, joint research and cooperation among faculty members and researchers.

SCOR

The SCOR Scholar (SCOR-S) is designed for university students who do not yet possess significant experience. SCOR-S certification demonstrates understanding of supply chain management as interpreted via the SCOR Framework. It is the only program of its type in the world that provides professional certification of supply chain knowledge to students.
Certification allows companies to rapidly assess skills and competencies of current personnel and recruits, and evaluate the effectiveness of training. Encouraging employees to achieve certification demonstrates your investment in their educational development, aiding recruitment and retention.